Crona ERP

Smart webbaserat affärssystem

Crona ERP

Webbaserat affärssystem

  • Ekonomistyrning & Bokföring

  • Butik- och kassalösning

  • Automatisk lagerhantering

  • Automatisk ordermatchning:
    Matchar order, fakturor och lagersaldo automatiskt

  • Säsongslagringsmodul

  • Kalendermodul och tidsregistrering

  • E-Handelsplattform

  • Mobilapp med åtkomst överallt

Crona Quick är en webbaserad ERP-lösning som erbjuder en komplett integrerad lösning för kund- och säljsystem, lagerstyrning, verkstadsstyrning, bokföring, resursstyrning, webbutik och mer. Systemet är utvecklat av samma team med samma verktyg under tre generationer, vilket ger en sömlös och skräddarsydd lösning för varje kund.

Med över 30-års branscherfarenhet har vi utvecklat systemet så flexibelt att det kan anpassas till en mängd olika branscher, från motorcyklar till bilar till båtar och mer.

Crona ERP

Ett starkt, stort och smidigt system

Ett bra affärssystem har likheter med en elefant - det är starkt, intelligent och pålitligt, kan hantera stora mängder data och har en god översikt. Det kan minnas information och händelser under en lång tid. Ett affärssystem ger också en strukturerad och organiserad hantering av verksamheten, där olika delar av systemet samarbetar.

På så sätt skapar Cronas affärssystem en helhetsbild av verksamheten som underlättar effektiv planering, kontroll och beslutsfattande.

Crona ERP-Elefant

Boka en kostnadsfri konsultation!

Vi hjälper dig gärna att komma framåt!
Peter Westerback | Jacob Skattner

010-222 70 00

Få en insyn i programmet - Crona orderlager

Ta en titt på hur funktionerna i Cronas orderlager och försäljningsvyn ser ut och fungerar.

ERP - direkt i mobilen

Har ni till exempel servicetekniker ute på fältet? Med alla funktioner i en app kommer de åt manualer, information, kommunikation och allt de behöver, överallt — när som helst!

  • Quick3 Mobile samlar alla funktioner som du annars skulle behöva många olika appar för att lösa, i en enda app. Vi kallar det för “The Power of 1!”

    Här är några av sakerna du kan göra:

    • Stämpling och tidregistrering

    • Dagsrapporter och dokumentation av tid

    • Statistik

    • Översikt över avtal

    • Uppgiftslistor

    • Dokumentation av arbete med bilder

    • Orderregistrering

    • Godkännande av timrapporter

    • Godkännande av fakturor

    • Nyckeltalsrapporter

    • Varuflyttning

    • Flyttning av objekt (säsongsförvaring)

    • Lagerinventering

    • Beställning

    • Varumottagning

    • Formulär ifyllning

    • Reseräkningar

Bokföring och Ekonomi

Crona Quick har en komplett integrerad bokföring med fördelar som överträffar de största ekonomisystemen. Med en sömlös integration av ekonomimodulen i hela systemet har du alltid tillgång till uppdaterade kundsaldon direkt i ordersystemet, samt avancerad projektredovisning för kapitalvaror.

    • Inbyggd dokumenthantering för papperslös bokföring

    • Fakturastämpling

    • Automatisk bokföring med EHF, e-post eller skanner

    • Dagbok/huvudbok/reskontra

    • Avancerade sökfunktioner

    • Drilldown-rapporter

    • Översiktligt dashboard

    • Bokföringsrapporter inklusive avancerade projektredovisningar

    • Momsredovisning

    • Valuta

    • Integration med Crona Lön

    • Export till extern bokföring

    • Betalning och OCR

    Komplettera med appen så får du kontinuerlig tillgång till nyckeltal direkt på din mobilen. Där kan du också godkänna fakturor och få tillgång till en massvis med användbar information när du är på språng.

Verkstad

När det kommer till verkstad är Crona Quick marknadens i särklass smidigaste system. En ultimat verktygslåda helt enkelt.

  • Den ultimata verktygslådan för din verkstad - Crona Quick är allt du behöver på ett ställe! Oavsett om du jobbar inom bil-, fritidsfordons-, eller anläggningsmaskinindustrin, eller någon annan bransch som behöver ett komplett verkstadssystem, så är Quick det perfekta valet.

    Planering av verkstadsavtal, servicehistorik, fler jobb per order, uppdelning av order till flera fakturamottagare, SMS- eller e-postpåminnelser före verkstadsavtal, servicekallelser med inbyggda CRM-verktyg, elektronisk underteckning av order och offerter, integration med en rad fabriks- och leverantörsystem. Det är bara några av de fantastiska funktioner som Quick3 har att erbjuda!

    Komplettera med mobilappen och dina mekaniker får överblick över sina jobb, kan stämpla, registrera delarna som plockas från lagret och dokumentera fel och skador med kameran direkt från sin mobiltelefon. Med vår nya kalenderbokningsfunktion kan dina kunder enkelt boka tid hos verkstaden och välja mellan tillgängliga verkstadstimmar.

    Med Crona Quick kan du spara servicehistorik på kapitalvaror och kunderna kan se servicehistoriken för sina fordon på nätet med vår praktiska webblösning. Ha koll på tidsanvändningen genom att lägga till flera jobb per order och stämpla tid på varje jobb. Dessutom kan ytterligare jobb som kommer in skickas till kund för godkännande, så att kommunikationen mellan kund och verkstad blir snabb och effektiv.

    Uppdelning av order till flera fakturamottagare har aldrig varit enklare. Med Quick kan man enkelt fördela kostnaderna i en order till flera fakturamottagare. Vi strävar efter att ge dig en komplett verkstadsupplevelse, från bokning till fakturering.

    Kontakta oss idag för att boka en visning och uppleva Crona Quick själv!

Butik

Crona Quicks kassamodul gör Quick3 till ett komplett butikssystem. Det kan inte bli enklare!

  • Kassamodulen är fullständigt integrerad i Quick3, vilket innebär att priserna alltid är uppdaterade och information om lagerstatus, varor i beställning och så vidare finns tillgänglig. Kassamodulen ingår i Quick3 och kan användas på en vanlig dator med webbläsare. Den är mycket enkel att använda och har stöd för kortterminalintegration, styrning av kassalådan, streckkoder och QR-koder.

    Kortterminalen, kassalådan och kvittoskrivaren kan delas av flera datorer, och med snabbknappar för de viktigaste produkterna kan du snabbt betjäna dina kunder. Kassaavstämningen inkluderar X- och Z-rapporter, och du kan hantera både förskottsbetalningar och parkerade beställningar.

    Fakturering kan också hanteras direkt i kassan, och Quick3 är SAF-T-kompatibelt. Komplettera med Quick-appen för butikspersonal för att erbjuda enastående kundservice.

    • Inbyggt i Quick3

    • Kan användas på helt vanlig dator med webbläsare

    • Mycket enkelt att använda

    • Integration med kortterminal

    • Kontroll av kassalåda

    • Streckkoder och QR-koder

    • Kortterminal, kassalåda och kvittoskrivare kan delas av flera datorer

    • Snabbkassa med touchskärm och genvägar till de viktigaste produkterna

    • Kassaavstämning med X-rapport och Z-rapport

    • Förskottsbetalning av order

    • Parkeringsfunktion för ordrar

    • Fakturabetalning i kassan

    • SAF-T-kompatibel

    • Smart app för butikspersonal.

Kalender

Crona Quick ger dig en sömlös integrerad översikt över resurser, tidsanvändning och uppgifter. Med kalender- och resursstyrningsfunktionerna i Crona Quick har du full koll på resursbehov, kapacitet och tidsanvändning oavsett om du driver en verkstad eller annan typ av verksamhet.

    • Planering av order och uppgifter direkt i kalendrar

    • Microsoft 365 kalenderintegration

    • Daglig plan

    • Veckoplan

    • Månadsplan

    • Agenda

    • Individuell planering

    • Gruppplanering

    • Tidsstämpling

    • Dokumentation av arbetstid

    • Dokumentation av "waste time" / andra uppgifter

    • Dagsrapporter och tidrapporter

    Med Quick3-appen kan dina anställda stämpla direkt på sina mobiler, få tillgång till sina uppgiftsköer, dagliga rapporter och statistik som motiverar till extra arbetsinsats. Dessutom kan de öka sin produktivitet genom att lägga till förbrukningsmaterial på ordrar, dokumentera fel och skador i verkstaden med mobilkameran. Du kan också godkänna timelistor direkt på din telefon.

    När man stämplar med mobilen sparas också positionen vid stämplingstillfället. Vilket hjälper till med fakturering av rätt reseavstånd till och från kunder.

Lager

Med mer än 30 års erfarenhet av lager och logistiklösningar har vi den kunskap som krävs för att utveckla de lösningar som kunderna älskar. Med det här kan du automatisera lagerhanteringen.

  • En av de mest efterfrågade funktionerna i Crona ERP:s lagerhanteringsmodul är dess automatiska ordermatching-funktionalitet. Med denna funktion kan användare matcha inkommande fakturor mot befintliga inköpsordrar och leveranser automatiskt, vilket minskar risken för felaktigheter och sparar tid.

    • Flerlager och multilokation

    • Hierarkisk platsstruktur

    • Beställningsförslag baserat på försäljningshistorik

    • Inköpsbehov

    • Elektronisk beställning

    • Varumottagning

    • Förhandsanmälan av varumottagning (elektroniska följesedlar)

    • Fakturakontroll med automatisk bokföring

    • Reserveringslistor

    • Etiketter vid varumottagning

    • Paketrörsystem med automatisk prioritering av leveransklara ordrar

    Allt detta ingår som standard!

    Komplettera gärna lager/logistikfunktionerna med ytterligare verktyg:

    • Lagerdelning med PartShare

    • Mobilapp med inventering, varuförflyttning, varumottagning +++

    • Sömlöst integrerat fraktsystem med fraktkostnadsberäkning från EDIPost

Säsongslagring

Erbjuder du vinterförvaring av båtar, motorcyklar eller däck? Eller kanske uthyrning av båtplatser under sommaren? Då är Crona Quick lösningen för dig!

  • Quick3 ger dig fullständig översikt över objekt i förvaring och hjälper dig genom hela processen från mottagande till leverans. Med hjälp av de unika blockfunktionerna i ordersystemet kan du fakturera lagringsuppdraget i flera steg efter hand som service och andra tjänster utförs.

    Komplettera med Quick3 mobilapp: om du märker hyllorna med QR-koder kan du skanna platserna från trucken på flera meters avstånd för att säkerställa att produkterna är kopplade till rätt lagerplats och du har full översikt direkt på din mobil.

CRM och försäljning av kapitalvaror

Verktygen för kundrelationer (CRM) som ingår i grundversionen av Crona Quick ger allt du behöver för att ge dina kunder bästa möjliga uppföljning. Med den omfattande CRM-lösningen kan du bland annat hantera:

    • Uppföljning av offerter och beställningar

    • Kontakt med kunder via e-post och SMS

    • Kontaktloggar

    • Uppgiftshantering med uppföljningsplaner

    • Kampanj-/nyhetsbrevlösning med avancerade urvalsmöjligheter

    • Sida för utskick av nyhetsbrev (kräver Quick3 e-handelsmodul)

    • Hantering av samtycke (GDPR)

    • Dashboard-funktioner

      Genom att komplettera med kapitalvarumodulen får du fullständig överblick över fordon på lager, kan skapa snygga offerter och avtal, prövokörningsrapporter och mycket mycket mer. Kontakta oss gärna så berättar vi mer!

E-Signering

Med bara några klick kan du skicka offerter, beställningar, kontrakt och andra dokument för att bli undertecknade. Snabbt - enkelt - säkert.

  • Skriv ut en förhandsgranskning av dokumentet som ska undertecknas. Klicka på signaturknappen och skicka dokumentet via e-post eller SMS till kunden. Kunden kan sedan underteckna med hjälp av en engångskod till sin mobiltelefon eller e-post. Snabbt, säkert och enkelt.

    Därefter hjälper Quick3 dig att följa upp tills kunden har undertecknat.

    Fördelar med Q3Sign:

    • Inbyggt i Quick3.

    • Inga separat abonnemang krävs.

    • Snabbt: Skicka ett dokument för att bli undertecknat med bara några klick.

    • Enkelt: Intuitivt gränssnitt för kunden.

    • Säkert: Kunden undertecknar med hjälp av sin mobiltelefon eller e-post.

    • Kostnadseffektivt: Inga startkostnader och gratis signering fram till 2024.

    • Full översikt: Kunden kan se alla sina avtal på sin kundsida.

    • Uppföljning: Full översikt över dokument som väntar på underteckning.

      Behöver du mer information? Kontakta oss idag så ringer vi dig.

E-handelslösning

Med Crona Quicks webblösning kan du skapa en skräddarsydd e-handelsplattform som passar perfekt för din verksamhet. Välj och lägg till moduler efter dina behov för att skapa en kostnadseffektiv och professionell webbplats där dina kunder enkelt kan navigera sig fram.

  • Vår e-handelslösning innehåller en grundläggande plattform med flera tilläggsmoduler som kan anpassas efter dina specifika mål och budskap. Vi samarbetar tätt med dig för att förstå dina behov och ser till att din verksamhet får en starkt onlinenärvaro och ett professionellt utseende.

    • Grundläggande webblösning.

    • Administreras och underhålls genom Quick.

    • Uppdateras direkt

    • Förenklad design och grafisk profil

    • Landningssidor och informationsartiklar

    • Bildkaruseller

    • Ikoner

    • Utökad funktionalitet kopplad till CRM-lösningen för kampanjer och nyhetsbrev

    • Q3 Sign, signeringslösning

    • Stöd för Google Tags/Analytics